tisdag 18 maj 2010

Hej svejs!

Inspiration kan man ju få i mängder när man kikar runt på olika bloggar. Inspirationen till just det här lilla projektet kommer från Lottens vita och gröna. Jag tycker att det är ett utmärkt exempel på att ingenting behöver gå till spillo, inget nytt behöver inhandlas för detta, det blir gratis och sist men inte minst - det blir vackert!

Överblivna grenar från trädgården som klippts i korta bitar:

Nu slipper man se jorden i krukan!

Jag tyckte att tujan behövde piffas till lite så min guldfjäril fick landa här :)

Idag har solen tittat fram hos oss. Nu till dagens fråga; ska jag utnyttja det och sätta mig i solen innan jobbet börjar eller ska jag ta en sväng till blomsterhandeln?
Kram Annika

7 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Jag röstar på att du väljer solen! Solen är lite mer svårberäknad än blomsterhandelns öppettider!

Lina sa...

Hej!
Vilket bra tips!!! Vi har en låååång blandhäck som vi läs maken! =) klipper 2ggr/år! Här kan jag hämta pinnar att klippa ner!

Ja, planteringsbordet var verkligen ett fynd! Jag är så nöjd! Ska bara olja in de nu i helgen så de håller ett par år! Netto kan ha lite kul prtlar emellanåt!

Må så gott, kram, Lina

Huset vid ån sa...

Vilken himla bra ide..Tack för tipset! Vad roligt med tyget du skrev om som du fått efter din mormor o morfar! Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken bra ide´!
Här ska ut och klippas pinnar , ha ha .
Ha det gott och njut av vårsolen eller är det försommar nu ??
Kraam/Lotta

Cc sa...

Jag håller med dig om stolsdynan det blev utan spets. Huvva Batman i huset, fy. Jag hade skrikigt som en tok, har nog sett förmånga skräckisar. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken bra idé. Ni har lite att göra på huset ser jag.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Det var en bra idé!! Jättefint blev det! Ha en trevlig pingst! Kram Lenita