torsdag 14 juli 2011

Färg och knoppar!

Hej hej!




Jag har ingen hyresgäst i fågelholken men jag var för sent ute... Men till nästa år så blir det säkert inga problem :)



Jag har också en lösning på hur jag ska klä in min blå tunna. Jag gör en "Ernst" - med hjälp av Marcus förstås. Han gjorde en ytterkruka i "Sommar med Ernst", program 2 denna säsongen. Om du vill ha instruktionerna så klicka här.

Men min konstruktion kommer bli högre, utan repen och vit.


Här hemma har vi semester och vädret idag har varit ganska tråkigt så en del smågrejer blev gjorda inomhus. Och då på lilla toaletten som jag visat tidigare. Nu är den dock ordentligt piffad och redo att visas upp.


Tre tavlor sitter nu uppe på väggen med utvalda delar från tapeten. Skåpet (Billy-bokhyllan) har fått en dörr. Uppe på skåpet står en krona, sprejad vit.

Om man tittar åt motsatt håll - från toalettstolen ser man det här:
Idag köpte vi knoppar på Åhléns till den här hurtsen från Ikeas köksserie Faktum/Härlig. Det blev tre olika sorters knoppar istället för en och samma. Passar bra ihop med den färgglada tapeten. Så det blev blårandiga, rosaprickiga och grönrandiga.
Ovanför hänger en fjärilslinga från Indiska som blivit uppdelad i 3 längder. Tjusigt blickfång för en liten...


Snart blir det nämligen tillökning i vår familj - och så här har jag och Marcus fixat med skötbord, förvaring och mobil.


Men ikväll blir det mys i soffan med god kvällsmat och ännu mer "Sommar med Ernst".


Kram Annika

8 kommentarer:

Helene sa...

Vad roligt med en liten! Grattis till er båda!!
Det blev urtjustigt på er lilla toalett.
Jag har också funderat på att göra en Ernst kruka, den verkar ganska enkel att göra.
Hoppas att du mår bra!
Kram, Helene

chokladblomma sa...

Åh, vad mysigt med tillökning! Grattis!
Kram

::fina:: sa...

Nämen titta! Ååh, vad roligt, grattis! Hihi, vad jag fnissade till när jag såg skötbordet och så tänkte jag "men hon skriver väl något om detta också, hon lämnar oss väl inte bara med en bild på ett skötbord!?" :-) Härligt! Så gott att ni hunnit göra så mycket på huset så ni sen kan njuta av det och bebis! Kram!

Hemma hos Razzel sa...

Jättegrattis! Vilken härlig tid ni har framöver!
Tyvärr har jag lyckats missa de flesta av Ernst program i sommar, men jag får väl göra en "Ernstmaraton" framför datorn om det regnar nån dag ; )

Grodmamman sa...

Grattis till tillökningen! Vad kul!:)
Ni har verkligen fått det fint på toaletten.
Blev också sugen på att göra en "Ernst-kruka"!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Stort grattis till er! så kul med tillökning. Både maken o jag sa direkt att så där ska vi göra till vår blå tunna också när vi såg på Ernst ;) Fint ni gjort på toan.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

C De-sign sa...

Grattis...nu har du fullt upp! Hoppas att du hinner njuta av sommaren.. Jag har en liten utlottning inne hos mig, välkommen in...att deltaga! Kram fr C

Fröken Fräken sa...

Nämen! Då kan man ju säga att ni får typ något av en hyresgäst ändå.. I sådär 18 år framöver! ;-D Grattis!

Jepp, det har varit uthärdningstänk som gällt här under sovrumsmålandet.. Jag skulle bara vinna! Och nu är det så fint att det verkligen varit värt slitet!