fredag 18 december 2009

Julgranspynt 2009

Hej igen!
Nu är värmepannan installerad och den har verkligen satts på prov i och med det stränga vintervädret som kommit. Vi är verkligen glada att vi har bytt ut den gamla, speciellt nu när elpriserna gick upp en del...
Vi har också fått hjälp med att sätta in ett nytt element, laga ett trasigt och fått ny el i tvättstugan bl.a. Allt jättenyttiga saker som gör gott för huset men inte så kul att visa här :)
Men jag har julpyntat ordentligt i år ändå! Nu är ju huset ommålat och då känns det mycket roligare, för det ser mycket finare ut utifrån. Det är jag noga med ska ni veta - hur mina fönster ser ut utifrån :) Måste alltid gå ut och titta hur det ser ut när jag ändrat något i fönstret...
Inomhus har vi i alla fall pyntat en julgran redan förra helgen. Tycker att det är mycket roligare med julgran innan jul än efter.
Under åren har jag samlat på mig en del pynt, och det mesta kommer från Ikea. Här är favoriterna som hamnade i granen i år:




Skridsko-stöveln är från Rusta och inköpt i år.I år är det ju tradionell jul som gäller i trenderna så därför hamnade en massa rött i granen:Inga bra bilder, tyvärr. Det ser finare ut i verkligheten.

Jag håller på att jobba på ett "inredningsprojekt" på jobbet och ska göra ett förslag. Men jag är inte "haj" på Photoshop alls... Vet någon av er om man kan ta en bild på en blommig soffa och ändra den till en beige nyans genom att använda datorn?

Ikväll är Ernst tillbaka i tv:n. Funderar på att se vad han hittar på... Alltid mysigt med julpyntprogram så här inför jul :)

Ha en skön helg!

Kram Annika

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad kul att höra ifrån dig igen! Och vilken fin gran ni har!:) Vi får alltid en gran från svärfar och varje år är jag lika orolig för hur den ska se ut. Det är nämligen inte alltid den är så himla snygg!:) Jag är kräsen när det gäller granar, men maken tycker inte att det spelar någon större roll hur den ser ut då den inte ska vara inne i huset så länge. Kanske skulle gå och kolla på den imorgon, så kanske att den kan få följa med hem!:)
Kram

Unknown sa...

Hejsan,
vilken fin blogg du har.
Tycker också granen passar inne redan nu, julen går ju så himla fort så det är bäst att passa på att njuta av den nu.
Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Granen var ju så fin. här har vi inte hunnit få in någon gran än, men det får bli en i veckan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lina sa...

Hej!
Förstår att de är skönt med ny värmepanna i huset! Nu är de kallt ute vill jag lova! Men härligt! Vi har fått en massa snö idag också här nere i Göteborg! Håller tummrna hårt för en vit jul!!!

Va mycket fint du har i din gran!!! Skiskon var min favvo! Igår tog vi in vår gran. Tror jag måste hänga i lite mer kulor idag, de såg lite glest ut...

Må så gott & GOD JUL!!!
Kram, Lina

Design i tid och rum sa...

Super fin Jul till dig och din familj.önskar Dada..kram

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig
♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis

In my house sa...

Önskar dig en super mysig JUL, med en massa gottit och lugn!!!

Många kramar Josse

Stämningsfullt sa...

Hej!
Kikar in för att önska dig en god fortsättning! Hoppas julen har varit bra :)

Unknown sa...

Hej
Oj, här är det mycket att se,
besök gärna mina två bloggar.
På Vindsromantik, har jag en tävlng...

https://vindsromantik.blogspot.com
www.magsromantiskasmycken.blogspot.com

Nu ska jag fortsätta botanisera på din underbara blogg.

Många Kramar
/Maggan

Lina sa...

Hej!
Hoppas att du haft en härlig jul! Kikar in och ville bara önska dig ett GOTT NYTT ÅR!!!

Kram, Lina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vill önska dig ett otroligt gott nytt år.
Kram Irene

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Cher ami,
Soyez remercié pour votre amitié ..... A mon tour, je vous souhaite une année 2010 pleine de réussites et de joie profonde dans la paix du Seigneur.
Votre dévoué,
Nino