fredag 2 oktober 2009

Make-over

Hej!
Jag tittade på lite bilder på huset före vi målade det. Huset har blivit som nytt tycker vi! Att måla huset har ju varit det största projektet i år (efter det att badrummet blev klart). Så här kommer lite före och efter bilder:Ju äldre man blir desto större blir "före och efter-projekten".
Jag hade ingen bra "efter-bild" på framsidan men ni kan säkert förstå skillnaden bara på dessa bilder... :)

Idag kom muraren förbi och har påbörjat putsningen av husgrunden. Han har grundat med något som ska göra att putsen kommer att fästa mycket bättre. Så huset kommer i alla fall inte se halvfärdigt ut utanför så mycket längre. Och nu ska det skissas lite på en enkel trappa till dörren :)

Här har vi tänt mycket ljus ikväll och sitter framför tv:n och bara tar det lugnt efter arbetsveckan. Jag har fått börja jobba mer nu så jag är tröttare på kvällarna. Men samtidigt är jag piggare på morgnarna...?!?

Kram Annika

14 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig! Visst är de skönt med fredag...veckans bästa dag enligt mig! =)

Ja, tänk vilken skillnad de blev med ny färg på huset, SÅ fint! Med den putsade grunden blir de ett helt nytt hus! Nu har gjort ett kanon jobb!!!

Må så gott & ha en fortsatt skön helg! Kram, Lina

Grodmamman sa...

Fredagar är verkligen härliga!:)
Ert hus har blivit jätte fint och vilket jobb ni har lagt ner i sommar!
Kram

Elisa Day sa...

Blev som ett helt annat hus! Kram

Vitt är vackert sa...

Jaa, ni har verkligen gjort det huset en tjänst. Ser nästan lite stolt ut där det står nu, i sin nya skrud :) haha. Verkligen jättefint!
Hoppas du har en skön helg!

Kram Ellinor

C De-sign sa...

Så fint det blev! Jag kan förstå att det känns skönt! Det är ju ett stort projekt! Vilket jobb ni har lagt ner! Ha nu en bra vecka! Kram fr C

Floralis sa...

Hej Annika!
Vad kul att få se hur huset såg ut innan. MYCKET snyggare blev det... : ))
Kläderna gör mannen *fniss* Dessutom så vore jag en överlycklig brevbärare om jag delade ut posten hos er. Fasadnumret syns tydligt... : ))
Ha det gott!
/Anneli

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det är verkligen stor skillnad. Man skulle nog inte ens känna igen sig om man kom till ert hus nu mot hur det såg ut förut. Blev så snyggt.

Ha det bra!
Kram Ullis

Lina sa...

Hej!
Hoppas att mammas söndagsmiddag smakade bra! De brukar den ju alltid göra!!! =)

Japp, de blev MASSOR av Hello Kitty saker i present...vi drunknar i grejer nu...Idag blev de ett par gympaskor också! Den som kom på de här med HK var ett geni! Måtte va miljadär nu! =)

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Vilken otrolig skillnad!
Kan tänka mig att det mörka har tagit tid att måla över. Men det har blivit jättefint! :)

Kram Nea

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Wooow..vilken skillnad!! Bra jobbat!! Vad ni slitet!! Här hemma blir inget gjort...elle jo..vi gjorde ju om stora tösens rum nyss..men annrs segt!!! Har massor på min lista!!!!!

kramis Millis ♥

Ekebo sa...

Vilken make over! Det är super fint, vi håller på med vårt hus också men det är inte riktigt klart än men bilder kommer så smånigom. Ha en bra helg Kram malin!

Its a house sa...

Ja tänk va lite färg kan göra! Huva vilken murrig färg det var innan. Gillar de stora fasadbokstäverna också!

Ha en skön helg!
Karolina

Hem och Lycka sa...

Vilken skillnad, huset blev verkligen jättefint!

kram

The Primetime family sa...

Vilken skillnad, fin farg ni malat huset i. Gillar ocksa husnumret! Snyggt! Trevlig helg! towe.