söndag 11 oktober 2009

Husgrunden putsad! "Check!"

Här händer det inte så mycket på renoveringsfronten... Men muraren har varit här och putsat husgrunden - och när jag nu ser den när jag kommer hem från jobbet så ser det ut som huset är nybyggt :)

En liten trappa tror jag att vi snart kan få till nu.Det lilla fönstret är nu under uppfräschning och ska kittas om och målas om och få bli vitt!De här fönstren hör till badrummet i källaren. Vi satte en plastfilm på glaset så att man inte kan se in. Fungerar jättebra! Jag tror inte att vi målar grunden innan vintern. Vi är dessutom inte riktigt säkra på vilken nyans det ska vara på färgen så det beslutet får "mogna fram". Och den här vintern kommer det nog att bli lite enklare renovering. Inga badrumsbyggen eller så... :) Dessutom kommer ju inte Sverige med i fotbolls-VM nästa år så det kommer att bli mycket tid över för sommar-renovering!

Kram Annika

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt det blev! Skönt att kunna bocka av ännu ett projekt!:)
Nej, något VM blev det ju inte, sonen var jätte besviken efter matchen igår!:)
Kram

chokladblomma sa...

Snyggt! Det gör så himla stor skillnad med en snygg grund!
Fotboll? VM?!?!? He, he... jag somnade tidigt i 1:a halvlek... det säger en del om mitt engagemang. Fast visst hade det varit kul om de gått vidare.

Ha det gott!
Kram

Rött hus sa...

Ha ha, nä...det blir mycket mer tid för renovering nu, Tråkigt men sant :)

Pysselprinsessan sa...

Blev superfint! Ser ju verkligen ut som ett nytt hus när man kikar på före efter oxå!!
Kramar

Lina sa...

Hej!
Oh, nu så var grunden fixad! Vilket lyft för huset!!! Kanon fint! Jag har sagt de innan, men vilket jobb ni gjort! Passa nu på att njuta och mysa lite i höst och vinter med allt fint ni gjort!!!

Må så gott, Kram Lina

Jessica sa...

Så tjusigt det blev :D