lördag 28 augusti 2010

Vintage Pearl

Ciao!
Min, något sena, födelsedagspresent kom igår med bud. Vintage Pearl från House Doctor: Eller rättare sagt: mina tre födesledagspresenter kom igår med bud :) De tvinnade textilsladdarna får hänga så här så att de syns. De vita ska dock sättas i kabellist efter hallen är iordninggjord och fått ny färg i taket :) Jag såg dessa lampor på café Bullar & Bång i Falkenberg när vi var där på semestern. Naturligtvis var det kärlek vid första ögonkastet och när vi kom hem började jag leta efter dessa lampor. Många nätbutiker gick jag igenom innan jag hittade en som hade 3 st på lager, nämligen Cest la vie. Så Marcus sa att jag kunde beställa dem i hans namn så fick jag dem i present. Perfekt!
Det här fönstret sitter i hallen och i sommar har det genomgått en förvandling. Från brunt till vitt.
Nya handtag köpte vi på Coop för 89.-/st. Helt klart värt pengarna!
Så här såg det ut innan... Nu funderar vi på om vi ska ta tag i hallen och göra iordning där eller något av de andra 10 sakerna som står på vår lista :)
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Annika

5 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Visst är Stålboms konditori jättemysigt! Jag har inte varit där på ett tag nu men de har alldeles sagolika bullar ;)

Underbara lampor! Passar ju jättefint i fönstret som ser väldigt bra ut i vitt :)

Jag undrar om jag hinner med att måla några fler fönster i år? Hade som mål att alla på nedervåningen skulle bli klara, men det återstår ett par stycken.

Kram, Emma

C De-sign sa...

Så fina lampor!!!! Håller med dig om det renoverade huset i tidigare inlägg....sååååå fint! Jag ska sätta mig och läsa en stund och njuta av vad jag har omkring mig...och drömma lite är ju aldrig fel!!! Kram fr C

Grodmamman sa...

Vad kul att du fick tag i dem och perfekt när man kan få dem i present!:)
Fint ni fått det i fönstret, en riktig uppfräschning!
Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, man undrar just vem som kom på idén med bruna fönsterkarmar?? Helknäppt! Mycket snyggare med vitt!
Och finfina lampor! Och vad bra att du redan har klart med dem och slipper fundera över färg på dem, som jag gör med min lampfot...

Unknown sa...

Det där var verkligen en fin födelsedagspressent. Dom ä jättefina! Fönstrena såg jättebra ut i vitt. Ha det så gott. Kram Lenita