torsdag 22 april 2010

Art by Jennifer Andersson

Hej hej!

Jag har ju tidigare berättat att brorsan har köpt konst av vår kusin Jennifer. This is a tribute to you, Jennifer :)! Hon gör jättefina "pieces" och jag har alltid tyckt om allt hon gör! De här tavlorna föll jag för direkt för de stack ut och var "inte bara en tavla". Det är en vanlig canvas men den är skuren i remsor efter den har målats för att sedan sättas ihop på nytt sätt.
Brorsan har två stycken ovanför soffan i vardagsummet.Spetsen var en grym detalj! Way to go, Jennifer!Lägg hennes namn på minnet om ni gillar detta. Ni kan se mer av hennes konst och fotografier på Jennifer´s Studio. En blogg med möjlighet att köpa det som visas. Dessutom jobbar hon som dekoratör för en större klädkedja.

Den här, tredje tavlan, hänger vad matgruppen på en vit vägg. Den har mer svarta detaljer.Brorsan har fått det riktigt snyggt i vardagsummet. Det känns lite som en New York-apartment. Och visst jag har varit inblandad i grundfärgsättningen av rummet men den rätta touchen har han satt själv.Mattan har vi hittat via mitt jobb. Den heter Salsa och kommer från "E.Stjerna". Den var riktigt skön att gå på, bra pris och härlig lyster.Färgerna i tavlorna är beställda för att passa in i just detta rum. Och nu förstärka i detaljerna. Jag har sett lite av de andra idéerna brorsan jobbar på och det ser riktigt lovande ut får jag säga.

Kram Annika

6 kommentarer:

Jennifer sa...

Hej!
Vad fint det blev, verkligen superfint :)! Kul att du gillade det också, som varit med och inrett. Ja, hans hus blir bara finare och finare! Tack för att du länkade också:)!

Har allt varit inne och kollat din blogg också, vad fint ni har det hemma :)! Vore så kul att komma och hälsa på. Vi får nog bara bestämma en helg som passar helt enkelt... Vad säger du om mitten av Maj någon gång?

Ha det bäst sålänge!
Kramar
Jennifer

Livet på Marbogården sa...

Snygga tavlor:)

Unknown sa...

Han har ju riktigt snyggt hemma, brorsan din. Maskulint och killigt, man ser att det bor en grabb där. Tavlorna var också fina, kreativa och passar perfekt in.

Grodmamman sa...

Annorlunda tavlor, men väldigt snygga!:)
Snyggt din bror har det också.
Min kära make har alltid projekt på gång!:) Och faktiskt är vi oftast överens om hur det ska vara också.
Kram

Unknown sa...

Wow vilka fina tavlor!! Å det blev ju supersnyggt där på väggen! Vilken duktig tjej, ska gå in o kolla strax. Ha nu en trevlig helg! Kram Lenita

Jenny sa...

Hej Annika!
Vilka fina tavlor din kusin gör! (var inne o kikade på hennes blogg oxå:))

Jättesnyggt vardagsrum din brorsa har, very N.Y ;)

Ha en trevlig söndag!

Kraam Jenny