torsdag 24 april 2008

Rutan rules!

Nu kör vi lite rutigt idag :)

Duken är inköpt på Ullared. Tyvärr har den inte blivit struken, det är absolut inte min favoritsyssla. Så jag har intalat mig själv att det är fint med skrynkliga dukar :)

Den här duken är också skrynklig... Den kommer från Himla tillsammans med 4 randiga servetter. Snapsflaska och glas från min gamlamormors hem.

Det här är tapeten i vårt sovrum. Det är en fondtapet och rutorna skimrar fint i ljuset.

Hyllan Expedit från IKEA var mitt och sambons allra första gemensamma möbelinköp. Den är snygg men inte praktiskt, enligt mig. I den har vi satt in vinställ som är silversprejat. Bakom hyllan hänger ett svart/vitt tyg och luckor har satts in. Efter de kompletteringarna blev den riktigt fin! Men det är tänkt att bli svart tyg bakom nästa gång för att lugna ner intrycket lite.

Två favoritsysslor syns på bilder över: läsa inredningstidningar och ta ett glas rött vin till det :) det gjordes igår kväll. Mysigt!

Ha en riktigt solig dag! Nu är det dags för jobb igen.

Kramar Annika

2 kommentarer:

Vit stjärna sa...

Hejhej!

Vad härligt med mönstervecka! Många fina mönster! Älskar himlas enkla små servetter och dukar, kan lätt piffa till dukningar! Gillar såklart den fina stjärnhängaren som den hängivna stjärnälskare jag är! =o)
Kram Anna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina dukar och snapsglas du visar,lite roligt med mönster vecka.
Kram Irene