torsdag 3 april 2008

Nytt "kakel" - nytt kök

För ett tag sedan gjorde vi om i köket. Jag köpte kakeldekor i svart och vitt och var ute efter en 50- eller 60-talskänsla men det kändes mer modernt när vi var klara.


Fast det blev ändå ett STORT lyft för vårt annars ganska anonyma kök. Och eftersom vi bor i en hyresrätt och inte får ändra så mycket så blev detta ändå bättre än vad vi kunde ha önskat :)


Man blir så glad varje gång man går in i köket!

Före:

Efter:




Efter hårt slit med dessa klisterlappar bjöds det på nybakat bröd från bageri & gott te ur Höganäs-muggar med tillhörande Pick Up-bricka. Inköpta på Svenska Hem.
Ha en bra dag!


Kram Annika

6 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Hej vilken fin blogg du har!
Vilken skillnad på kakel!!
Ja, Köpenhamnshelgen var verkligen mysig!
Vi bodde på ett jättemysigt hotell som heter Copenhagen Admiral Hotel i Nyhavn.
Kan varmt rekomenderas!
kram
Jenny

IKT i min vardag sa...

Hej! Vad kul med en ny bloggare!:-)
Vilken enorm skillnad det blev i köket! Jättefint!

Kram Linda

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden!

Förstår precis hur du menar när du skriver att det känns pirrigt att starta en blogg. Så kände jag med när jag startade min. Det gick över rätt så snabbt, och nu är det bara kul! Som du säger, man får kontakt med en massa likasinnade människor och de allra flesta är oerhört trevliga!

Gillar ditt nya kakel betydligt bätte än det du hade innan. Är det verkligen bara klisterlappar? Snyggt är det iaf.....

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

Gårdsromantik sa...

Men vad läckert det blev!
Stor skillnad.

Kram Maud

sommar-rummet sa...

Va snyggt det blev med svart/vitt kakel!!! Ha det gott! KRAM

Anonym sa...

Hej!
Vilken bra stil du har!
Skulle du kunna maila en bild på dina fina sovrumsgardiner? Behöver kopiera den idén till mitt sovrum =)

Med vänliga hälsningar
Johan Nihleen
jn@vitec.se