lördag 5 april 2008

Grönt är skönt!

Eftersom solen sken så fint genom våra fönster idag så kände jag att jag ville visa mina nyaste växter här i lägenheten. Grönt ska det vara, och så vitt förstås :)

Nya, små penséer. Liknar violer men låt dig inte luras...

Ljungen fick flytta till en kruka på bordet istället, lika fint dock! Krukan hittade jag på lagret i butiken och den hade stått länge och blivit bortglömd, så den adopterade jag och vips så fick den nytt liv på Dicksonska balkongen :). Bordet är min mormors gamla. Vitmålat och med fällbara ben. Färgen håller på att flagna men det är just därför jag bara älskar det och adopterade också detta hem till mig!

I mitt sovrumsfönster passade dessa murgrönor in perfekt! Kolla in den fina lampkjolen som undertecknad sydde på ca 10 minuter. Lätt som en plätt!

Och på tal om plättar... såg på en av alla fina bloggar att den här växten heter "plättar i luften". Kommer jag ihåg rätt? Jag tyckte att den var så fin så den hamnade i shoppingkorgen. Den ser så lätt och luftig ut och den ger mig en känsla av frihet och tyngdlöshet.

Hoppas att solen sken på alla Er andra också! Tack och hej - förgätmigej!

Kramar A

7 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

oj vad fint med gröna växter,
och din balkong var super mysig.
Ha en bra söndag/Irene

Beas sa...

Helt ljuvliga arrangemang du visar upp!

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

Philura sa...

Så kul att titta på andras arrangemang med sin gröna fingrar. Mina fingrar håller sig till döda ting com ståltråd....allt som är grönt brukar dö....måste växter ha vatten?

Cathrine

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härligt vårfint juuuu!!!
Ha en skön söndag!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Sara sa...

Hejsan
Vilken fin blogg du har. Blommorna du har är underbara. Ha en fortsatt fin söndag!
Sara

Vända blad sa...

Vilka fina blommor du har och fin blogg!
Snyggt med det svart/vita i köket!
Hälsn. Maria

Beas sa...

Hej igen...angående vimplar...jag tycker de passar överallt där man vill ha lite mer lättsam stämning. Det kan vara i barnrum och på uteplatser för att ge en mer tydlig inramning till uterummet. Till feststunder kan de sättas upp i kök tillsammans med ballonger. En del har sina vimplar i vardagsrummet eftersom de blir så glada av dem och ger en lite mer personlig touch så där.

Jag tycker inte vimplar är fel...någonstans...hihi...

Kram Bea