onsdag 9 april 2008

Godis och ögongodis!

Ikväll var sambon sugen på fika med te. Vi brukar alltid dricka te på kvällen men inte ofta med något till. För mig räcker det långt. Men ibland är det gott att duka upp något gott till så jag föreslog att vi skulle göra cupcakes - och sagt och gjort!


Cupcakes för prinsessor! ...och prinsar förstås :)
Fatet är min "gamlamormors" fat (mormors mor). Tyckte att det var så fint när det var på fot. Och så gillar jag att det är från min släkt och att jag har en anknytning till det.
Ni känner säkert igen tidningsfacket från förra inlägget. Nu är det ännu snyggare! Med hjälp av decoupage. Enkelt och snyggt - funkade på metall också även om det inte stod det på burken...
Servetterna jag använde kommer från Lagerhaus.

Och till sist tänkte jag visa modern brodyr, som jag kallar det. Det är så att jag inte vet hur man broderar fina monogram. Så jag har målat med en silvertextilpenna på kuddarna. Min och sambons första bokstäver i våra tilltalsnamn. Bokstaven M är egentligen spegelvänd... blev snyggare så!
Teckensnittet är från en bok med olika teckensnitt som jag fått från min mormors mosters gamla lanthandel. När hon dog fanns det mycket för oss att ta över och därifrån kommer den gamla boken. Jag ärvde även en utdragbar säng som jag hade i många år. Den var så vacker, som en prinsess-säng. Men när den byttes ut och ställdes undan gick den sönder så nu är den borta!
Kan kanske visa en bild på boken med teckensnittet i nästa inlägg! Vilken "cliffhanger"!
Kramar A


3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Ja, det är helt vanligt glas som jag sprayat, jag hade målat dem med glasfärg i rött tidigare, och lyckades inte tvätta bort allt, så därför blev det till att spraymåla istället :) Kromspray ( köpt på Biltema ) är dock inte så tåligt, men dessa ska ju bara stå som prydnad så det gör inget...

Kram, Jenny

<3

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mmmmm så smarrigt såå!!jagnorpar en då!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;)Ja min samb är med 1.90...eller 1.92 rättare sagt!!
Såg du var fr västra götaland ju...me to!! Give me a hint!!!!

Kvällskram millan!!!