tisdag 8 april 2008

En sprayburk löser allt!

Hej!


Igår kväll, när sambon tränade fotboll, tog jag mig i kragen och sprejade två hyllor/fack jag velat ha vita länge nu. Så jag åkte hem till mamma och pappa och sprejade i deras källare. Inte för uppskattat när färglukten spred sig upp i vardagsrummet... men bra blev det och sprejen tog helt slut!
Före:

Efter:

(Tidningsfacket kommer att hamna i husvagnen - tror att det blir mycket snyggare än att sy ett. Dessutom slipper jag att sy ett! Och hyllan hamnar i sovrummet under en spegel.)

Det här är hemma hos mamma och pappa e deras nyrenoverade vardagsrum. De köpte nytt vitrinskåp på Svenska Hem. Till det blev det en matgrupp och lampbord. Skulle gärna ha ett sånt här skåp!

Sedan har de en öppen spis i vardagsrummet också. Den har varit bra vid strömavbrott och kalla kvällar på vintern.

Egentligen borde jag sätta mig och sy mer på dynorna till husvagnen...

Kramar Annika

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tack för besöket - "väntsoffa för herrar" - det skulle man ha plats med i min butik!

Vilken skillnad det blev på hyllorna - jättebra! Sitter målningen - skulle behöva vitfärga lite metall jag också.

Vilket fint skåp föräldrarna hade - och öppen spis är aldrig fel!

Kram Maud

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken skillnad det blev på hyllorna, visst är det roligt med spreymålning.

Dina föräldrars skåp är i min smak..
Kram/Irene